Ako sa umenie stáva obchodom a ako sa „Art Marketing“ stáva špičkou v marketingu - ČASŤ 2

Prečo je jeden úspešný a druhý nie

V každej oblasti podnikania, umenie nevynímajúc, existujú úspešní a menej úspešní ľudia. Prečo tomu tak je? Túto otázku som položil sám sebe niekoľkokrát. Aby som to však pochopil, bolo nutné prehodnotiť môj spôsob myslenia, názory, pohľad na umenie a umelcov, celý umelecký priemysel, dokonca i moje okolie a samotný život. Prvá vec, ktorú som rozoznal a prijal, bolo to, že i keď je umenie niečo zvláštne, je to stále len biznis a musí sa tak i brať. V tomto bode odporúčam každému podnikateľovi, aby nekukal priamočiaro len na jednotlivé produkty alebo službu, ale aby bral všetko ako celok. Je nutné brať do úvahy celý priemysel alebo skupinu ľudí (ako napríklad umelci). Choďte na to odspodu, aby ste pochopili, ako funguje podnikanie (biznis). Nesústreďte sa len na to ako, ale tiež prečo chcem robiť to čo robím.

Tu často používam vetu. „Hľadaj alebo rozpoznaj univerzálne zákony podnikania!“ Na základe jednoduchého grafu vám teraz vysvetlím toto prehlásenie. Ukážem vám, čo mne a bratovi prinieslo rýchlejší úspech a som presvedčený, že to môže pomôcť i vám. Samozrejme za predpokladu, že dodržíte jednotlivé kroky


V nasledujúcom texte podrobnejšie vysvetlím jednotlivé časti grafu.


Produkt alebo služba: jedinečnosť

Pokiaľ ponúkate produkty a služby, ktoré sú len kópiou konkurencie, zistíte, že je dnes veľmi ťažké niečím zaujať. Ľudia na trhu sú tak nároční a zahltení všetkým, že takmer výhradne hľadajú jedinečnosť. Priamo po nej túžia. .

Chcú byť nadšení, okúzlení, bez dychu a niekedy i šokovaní. Nebuďte obyčajní. Ukážte svoju kreativitu, ukážte svoju jedinečnosť, ukážte svetu, že môžete vytvoriť niečo špeciálne. Ľudia vám za to „odtrhnú“ ruky. V tom mi môžete veriť.



Čas: optimálny

Dôležitým zistením v mojom živote bolo, že i keď je produkt jedinečný, tak zlé načasovanie pri zavedení na trh môže jeho unikátnosť minimalizovať alebo ju dokonca celkom stratiť.

Predstavte si napríklad že by ste vyvinuli motor, ktorý nepotrebuje benzín a fungoval by len zo vzduchu. Nebolo by to jedinečné? Stopercentne áno. Teraz si však musíte položiť otázku: je trh na takýto jedinečný produkt zrelý? Väčšina z nás by odpovedala áno. Je tu ale i druhá strana mince a tou je ropný priemysel, automobilový priemysle a všetci dodávatelia, ktorí by určite nesúhlasili. A nie som si ani istý, či by takýto unikátny produkt dostal všetky povolenia a schválenia. Pravdepodobne by bol „zametený pod stôl“. Odporúčam preto, aby ste sa zaoberali nie len jedinečnosťou vášho produktu, ale taktiež tým, či je preň vhodný čas.



Informácie: systém a stratégia

Kľúčom k úspechu v dnešnej dobe sú určité informácie (užitočné) a systém. Na začiatku našej kariéry som sa vôbec nestaral o to, aké informácie sú užitočné a aké nie. Informoval som sa o umelcoch, o umení, o starých majstrov, o štýloch... ale dnes viem, že to bol zlý prístup. Je dôležité zhromažďovať informácie. Nie iba tie obecné, ale aj také, ktoré sú nevyhnutné pre podnikanie. Pamatajte, že umenie je stále tiež biznis a slúži k obžive. Musel som sa sám seba spýtať: Čo ma priblíži k stanovenému cieľu – v našom prípade predaj obrazov?“ Určite nie obdiv ku starým majstrom. Dozaista to je motivačný faktor, ktorý ukazuje, že je možné sa presadiť aj v tomto odbore. Pre náš podnikateľský a finančný úspech to má však minimálny význam. Moja rada znie: Spracujte si zoznam kontaktov, rozširujte ho a neustále s ním pracujte. Mnoho začínajúcich podnikateľov tento krok neustále podceňuje. Je to neustály kruh: telefonovanie, schôdzkovanie, prezentovanie, vyhodnotenie, odporúčanie, servis, plánovanie atď.

Stránky, ktoré tu mám k dispozícii, by na popísanie celého procesu nestačili. Na viac by som sa chcel dostať aj k ďalším bodom.

Tým ďalším, ktorý by nemal byť ignorovaný, je stratégia. Ako a prostredníctvom ktorých kanálov chcem ponúknuť svoje produkty a služby zákazníkom. Napríklad v našej spoločnosti sme zriadili 9 oddelení čiže 9 strategických sekcií, ktoré prezentujú umelca na trh. Tieto sekcie sú praxou nášho Art Marketingu:

  • Art Design: Pomocou najmodernejšej technológie môžeme umelecké motívy preniesť do interiéru i exteriéru.

  • Art Events:Okúzľujte svojich klientov a partnerov niečím výnimočným – nový koncept pre realizáciu spoločenských akcií vždy zanechá silný a nezabudnuteľný zážitok.

  • Art Tech:Kombinácia umenia a moderných technológií.

  • Art Beverage: Vynikajúca kvalita prémiových surovín, zabalených v krásnom umeleckom diele. Vychutnajte si kávu alebo víno.

  • Art Food:Nový koncept, ktorý kombinuje originálne umenie s vysoko kvalitnou gastronómiou.

  • Art Fashion: Každý, kto nosí umenie na oblečenie, nevyhnutne priťahuje pozornosť každého. Vystúpte z davu a buďte jedineční.

  • Art Cosmetics: Zbierka naše luxusnej kozmetiky, obohatená o originálny a osobitý design okúzli každého.

  • Art Media: Návrh webových stránok, aplikácií alebo tlačovín? V prepojení s umením je to bezkonkurenčná nápaditosť.

  • Art Advising: Ako správne investovať do súčasného umenia je čím ďalej dôležitejšie.

Pokiaľ sa naozaj zamyslíte nad správnou stratégiou na začiatku svojho podnikania, ušetríte polovicu času, aby ste dosiahli svoj cieľ. Systém a stratégia nesmú byť ignorované.



Budúcnosť: úspech

Pokiaľ by sme to mali zhrnúť, je dôležité si odpovedať na tieto otázky:

  • Mám jedinečný produkt alebo službu?
  • Je správny a optimálny čas pre zavedenie produktu alebo služby?
  • Zhromaždil som všetky užitočné informácie a základné znalosti, aby som prežil v džungli podnikateľského sveta?
  • Mám výbornú stratégiu, ako prezentovať svoj produkt, služby alebo seba (umelca)?
  • Mám systematický prístup alebo som len obklopený chaosom?

Pokiaľ ste si na všetky otázky odpovedali pozitívne, už vám viac nestojí v ceste úspešnej budúcnosti. Teraz už viete odpoveď na otázku, ktorú sme si položili na začiatku: Čo robí umenie, umelca a ľudí úspešnými?



Riešenie: zmena nebolí

Naďalej sa vzdelávajte, zhromažďujte informácie, vyvíjajte systémy a stratégie, optimalizujte čas, ale napriek tomu je ešte jeden bod, na ktorý sa musíte pripraviť a ktorý by mohol ohroziť váš budúci úspech. Aby sme boli dlhodobo úspešní, musíme byť v hĺbke duše pripravení na všetky zmeny, ktoré nám podnikanie prinesie. Zmena znamená vývoj a vývoj vyvolá zmenu na pohyb. Pohyb znemená prechod zo stavu, ktorý už nie je užitočný, do stavu, ktorý nám prinesie úspech.

Riešenie dámy a páni je neustála zmena a pohyb. Zostaňte v pohybe :-)

Urobte si radosť a prihláste sa k odberu zaujímavých informácií o našich produktoch.

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Ďalšie informácie